Sorularınız için : tretwinning@gmail.com
etwinning-ulusal-destek-servisi-uyeleri-icin-profesyonel-gelisim-calistayi-25-27-haziran-2024-tarihlerinde-bukreste-gerceklestirildi

eTwinning Ulusal Destek Servisi Üyeleri İçin Profesyonel Gelişim Çalıştayı 25-27 Haziran 2024 tarihlerinde Bükreş’te gerçekleştirildi.

eTwinning Faaliyeti 2024 yılı Çalışma planı kapsamında “eTwinning Ulusal Destek Servisi Üyeleri İçin Profesyonel Gelişim Çalıştayı” 25-27 Haziran 2024 tarihlerinde Romanya’nın Bükreş şehrinde gerçekleştirildi. Çalıştaya 40 farklı ülkenin (Almanya, Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Finlandiya, Fransa, Yunanistan, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya,Lüksemburg, Malta, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, Türkiye, Hollanda,Arnavutluk, Bosna-Hersek, Kuzey Makedonya, Norveç, Lihtenştayn, Sırbistan, Ukrayna, Moldova, Gürcistan, Azerbaycan, Tunus, Ürdün, Lübnan, Filistin, Karadağ) Ulusal Destek Servisinden  90 katılımcı yer aldı. Ülkemiz eTwinning Ulusal Destek Servisinden Ertan KOCABAŞ, Zühal KAZANCI, Ayşe SAYLIK, Çağla Nur KIROĞLU, Musa ENGİN ve Tarık KAYA katılım sağladı.

Açılış programında,  Avrupa Komisyonundan Anna Maria Fiannopoulou ve Romanya Ulusal Eğitim Politikaları ve Değerlendirme Merkezinden akademisyen/araştırmacı  Ciprian Fartusnic çağrılı konuşmacı olarak yer aldı. Bu konuşmalarda, eğitim öğretim faaliyetlerinin zenginleştirilmesi çalışmalarında genel olarak öğretmenlerde bir motivasyon düşüklüğü gözlemlendiği ve bunun en önemli sebeplerinden birinin Covid süreci sonrası oluşan moral ve motivasyon bozukluğu; bir diğerinin ise eğitimdeki dönüşümü yakalamak için gereken dijital becerilerde öğretmenlerin kendilerini zayıf hissetmeleri olduğu söylendi. Bu noktada eTwinning projelerinin öğretmenlerin bu motivasyon kaybını telafi etmede büyük rolü olduğunun altı çizildi.

Ayrıca son on yılda bir çok ülkenin müfredat güncellemesi yaptığı bunun temel sebebinin ise her zamankinden daha çok çeşitlilik barındıran ve dijitalleştirilmiş sınıflarımıza bakmak yeterli olduğu belirtildi. Ek olarak sadece yazılı/örgün müfredatın değil, uygulamalı ve öğrenilen müfredatın da değişmesi gerektiği vurgulandı.Eğitim ve öğretimin etkili olması için bilgi, beceri ve değerlere dayalı olması ve beynin farklı verileri işleme ve saklama şekline uygun olarak tasarlanması gerektiği belirtildi.

Çalıştayda eTwinning Yıllık Teması, Dijital İçerik Geliştirme, eTwinning’in Geleceği,  eTwinning Elçilerine Yönelik Çalışmalar, eTwinning perojelerine kaılımı artırmak için hikaye anlatımı ve sosyal medya stratejilernin kullanımı, eTwinning Projelerinde İş Birliğinin artırılması, ESEP-eTwinning Platformunun kullanımı konularında atölyeler düzenlendi. Bununla birlikte elçiler için çalışmalar, eTwinning platformundaki pasif kullanıcılara yönelik iş ve işlemler, etkinlik yönetimi, Öğretmen Eğitimi Akademisi, eTwinning promosyonları, kullanıcı deneyimi konularında bir çok ülkeden deneyim paylaşımlarının olduğu oturumlar gerçekleştirildi. Türkiye’den de eTwinning Okulu çalışmalarına yönelik deneyim paylaşımı diğer ülkelere aktarıldı. Çalıştayın son gününde hibe sözleşmelerine yönelik bir sunum gerçekleştirilirken, eTwinning’de e-Güvenlik konularında tüm ülkelerin yer aldığı bir grup çalışmasıyla çalıştaya son verildi.