Sorularınız için : tretwinning@gmail.com
etwinning-isbasi-egitimi-18-22-eylul-2022-tarihlerinde-urdunde-gerceklesmistir

eTwinning Ulusal Destek Servisleri İçin İşbaşı Eğitimi 18-22 Eylül 2022 tarihlerinde Ürdün’de gerçekleşmiştir.

18-22 Eylül 2022 tarihlerinde Ürdün’ün Amman şehrinde eTwinning İşbaşı Eğitim etkinliği yapılmıştır. Ürdün ve Türkiye Ulusal Destek Servislerinin tarafından ortaklaşa düzenlenen etkinlikte eTwinning faaliyetine yeni katılan ülkelerle tecrübe paylaşımı yapılması amaçlanmıştır. Toplantılar Ürdün’de dezavantajlı devlet okullarının fiziksel ve eğitim ortamlarını iyileştirmek için kurulan Madrasati eTwinning Ofisinde gerçekleştirilmiştir. Bu kurumun amacı ülke geneli eğitim kalitesini ve standardını artırmaktır.
 
Etkinlik kapsamında, eTwinning Ürdün Ulusal Destek Servisi Koordinatörü Dr. Mania Mubaslat, Madrasati Genel Müdürü Tala Sweis, Ürdün Eğitim Bakanlığı Teftiş ve Eğitim Genel Müdürü Dr. Kitam Ababneh, Bakanlık Temsilcisi Dr. Jourmah Sonal, Bakanlık eTwinning faaliyeti sorumlusu Maally Hawarat, Al-Kora il Eğitim Müdürü Walied Bani Yonis, Madrasati’de görev yapan proje koordinatörleri ve finansal sorumlular ile görüşülmüştür.
 
Toplantı kapsamında eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisinin çalışma yapısı ve sistemi başta olmak üzere,  öğretmenleri motive etme stratejileri, MEB YEĞİTEK bünyesinde yürütülen diğer projeler ve bu projelerin eTwinning faaliyeti ile etkileşimi, eTwinning faaliyetinin ulusal düzeyde paydaşlar üzerindeki etkisinin ve yürütülen araştırmaların sonuçları, eTwinning faaliyetinin öğrenci ve öğretmen becerilerine etkisi, ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan çalışmalar, il koordinatörleriyle iletişim stratejileri, eTwinning platformunun kullanımı, denetimi ve yönetimi konusunda ülke düzeyinde yürütülen uygulamalar, yardım masası, kalite etiketi süreci, üniversitelerle ortak çalışma süreci, eTwinning okulu girişimi, ulusal ödeme sistemi ve ödemelerin muhasebeleştirilmesi, muhasebe yönetim sisteminin özellikleri, ekip ücretlerinin rapora eklenmesi, personel zaman çizelgeleri, vergi istisna sistemi, satın alma süreci, ihale gerçekleştirme şekilleri, ihale, kontrol ve muayene ekiplerinin görevleri, dış denetçilerin dikkat ettikleri hususlar, finansal raporlamada dikkat edilen hususlar, ulusal kurallar ve mevzuatlar, projenin mali boyutu ve rapor sürecinde dikkat edilen konular paylaşılmıştır.
 
Toplantılara Ürdün Eğitim Bakanlığı Teftiş ve Eğitim Genel Müdürü Dr. Kitam Ababneh ve ekibi de katılım sağlamıştır. Bunun yanında bakanlıkta görev yapan Dr. Jourmah Sonal ve eTwinning faaliyeti sorumlusu Maally Hawarat’ın da soruları cevaplandı. Karşılıklı yapılan sunumlarda ülkelerin internet alt yapıları, öğretmen motivasyon çalışmaları, eğitimde teknoloji kullanımı, yapılan pilotlama çalışmaları, erişimde fırsat eşitliği, meslek liselerinin desteklenmesi, üniversitelerin eğitime entegrasyonu, öğretmenlerin ödüllendirme süreci ve eTwinning faaliyetinin eğitim sistemi üzerine etkisi tartışıldı.
 
Çalışma ziyareti kapsamında, Irbid şehrinde yer alan bir okula ziyaret de yapıldı. Al-Kora il Eğitim Müdürü Walied Bani Yonis’in eşlik ettiği ziyarette, “Diar Abi Saieed İlkokulunda yapılan çalışmalar incelendi ve okulda yapılan proje stantları gezildi. Bu stantlarda eTwinning projeleri dışında yürütülen ulusal ve uluslar arası diğer projelere ait çalışmalar da paylaşıldı ve projeler kapsamında oluşturulan somut ürünler sunuldu. Bu projelerde öğrencilerin eğitim süreci ve bu süreç sonucunda öğrenci ve veli düzeyinde gözlemlenen sonuçlar da paylaşıldı. Bu ziyaret sırasında ayrıca Ürdün’deki eğitim sistemi hakkında genel bilgiler de paylaşıldı. Üretken okullar projesi kapsamında öğrencilerin okula ait bir bahçede sebze ve meyve yetiştiriciliği yapıldığı gözlemlendi.
 

Bu etkinlik, eTwinning faaliyeti kapsamında yapılan tüm iş ve işlemlerle ilgili iki ülkenin yapmış oldukları uygulamaları paylaşımları, bu konuda farklı perspektiflerin görülmesi açısından katkı sağlamıştır. Bu toplantı 8-12 Kasım 2022 tarihinde Türkiye’de gerçekleşecek olan ve Fransa, İtalya, İspanya gibi ülkelerin katılım sağlayacağı çalışma ziyaretine hazırlık özelliği göstermektedir. Yapılan sunumlarda belirlenen eksiklikler, etkinliklerin şekli, içeriği ve süreleri konusunda ipucu vermesi açısından önem arz etmektedir.