Sorularınız için : tretwinning@gmail.com
2024-etwinning-erken-cocukluk-ve-ilkokul-ogretmenlerine-yonelik-vatandaslik-egitimi-calistayi-estonyada-gerceklestirildi

2024 eTwinning Erken Çocukluk ve İlkokul Öğretmenlerine Yönelik Vatandaşlık Eğitimi Çalıştayı Estonya’da Gerçekleştirildi.

“Erken Çocukluk ve İlkokul Öğretmenlerine Yönelik Vatandaşlık Eğitimi Çalıştayı,” 17-19 Ekim 2024 tarihlerinde Estonya’nın Tallinn şehrinde gerçekleştirildi. Türkiye’den 5 katılımcının yanı sıra İtalya, Bosna Hersek, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Gürcistan, Portekiz, Azerbaycanve İspanya’dan yaklaşık 100 eğitimci katıldı. eTwinning yıllık çalışma planı çerçevesinde düzenlenen bu çalıştayın amacı, “Sınıftan Topluma”  teması  üzerinde durarak, eğitimcilerin öğretim uygulamalarını modern yöntemlerle ilerletmek, ICT ve dil becerilerini geliştirmek ve uluslararası meslektaşlarıyla ortak ders örnekleri ve uluslararası projeler geliştirmek için bir ortam yaratmaktı. Çalıştay boyunca, öğretmenler, vatandaşlık eğitimi ve Avrupa değerlerinin eğitimde nasıl uygulanabileceğine dair çeşitli oturum ve atölye çalışmalarına katıldılar. 3 gün süren etkinlik boyunca “Yapay Zekanın Eğitimdeki Rolü” ve “Kapsayıcı Sınıflarda Proje Tabanlı Öğrenme” gibi konularda eğitim oturumları düzenlendi ve genel eğitim kurumlarında uygulanan “Başarılı Proje Modelleri” üzerine panel tartışmaları yapıldı. 

Katılımcılar arasında Türkiye genelinde eTwinning projelerinde kaliteli proje yapmış ve bu alanda başarı gösteren öğretmenler yer aldı. Katılım sağlayan isimler arasında Tarık Kaya (MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü eTwinning İl Koordinatörleri Sorumlusu), Mine Hamarat (Yalova Subaşı İlkokulu İngilizce Öğretmeni), Medine Koçkanat (Sivas Kazım Karabekir Paşa İlkokulu İngilizce Öğretmeni), Fatma Çelik (Adıyaman Safvan Özel Eğitim Anaokulu Okul Öncesi Öğretmeni), ve Esma Kılıçlar Şahin (Ankara Pursaklar Mehmet Akif Ersoy İlkokulu İngilizce Öğretmeni) yer aldı.

Çalıştayda, katılımcılar vatandaşlık eğitiminin sınıflarda uygulanabilirliği, dijital teknolojilerin bu süreçteki rolü ve eTwinning topluluğunun bu alandaki katkıları üzerine bilgi edinme fırsatı buldular. Ayrıca, uluslararası bir eğitim ağı içinde yer alarak meslektaşlarıyla iş birliği yapma ve deneyim paylaşma imkânına sahip oldular. Farklı ülkeler ile ortaklıklar kurarak proje eTwinning projeleri oluşturup çalıştayın son gününde diğer katılımcılarla bunu sunma imkanı buldular.