Sorularınız için : tretwinning@gmail.com
etwinning-temel-egitim-calistayi-diyarbakirda-gerceklestirildi

eTwinning Temel Eğitim Çalıştayı Diyarbakır Öğretmenevinde Gerçekleştirildi.

2025 yılı eTwinning çalışma planı kapsamında, 12-14 Kasım 2025 tarihleri arasında Diyarbakır Öğretmenevinde “eTwinning Temel Eğitim Çalıştayı” düzenlendi. Çalıştaya Dijital Beceriler Daire Başkanı Sümeyye Hatice ERAL, Diyarbakır İl Yöneticileri, Ulusal Destek Servisi üyeleri, akademisyenler, eğitmenler ve 130 öğretmen katılım sağladı.

Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından eTwinning tanıtım videosunun gösterimi ve Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmenler Korosu’nun müzik dinletisiyle başladı. Açış konuşmalarında Diyarbakır İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Şirine ERONAT, eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi Koordinatörü Ertan KOCABAŞ ve YEĞİTEK Dijital Beceriler Daire Başkanı  Sümeyye Hatice ERAL öğretmenleri selamladı.

Çalıştayın ilk gününde, Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Durmuş Barış KIR ” Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamalarının Temel Özellikleri”, Dicle Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. İsmet KAYA “Hayatı Anlamak” konulu sunumları ile yer aldı. Öğretmenler Sahnesinde Hasan KARTAL ve Merve CEYLAN “Küçük Adımlardan Büyük Etkilere” konulu sunumlarla okullarda öğrencileriyle birlikte yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi paylaşımında bulundu. Proje stantlarındaki örnekler katılımcılar tarafından ziyaret edildi. Tuğba ÇANŞALI ve Nurşah ÖZDEMİR tarafından öğretmenlerin proje grupları oluşturarak birbirleriyle kaynaşmalarını amaçlayan etkinlikler düzenlendi.  

Çalıştayın ikinci gününde, öğretmenlerin mesleki gelişimlerine destek olacak; Eleştirel Okuma, Robotik, Yapay Zeka, Yaratıcı Drama, Web Araçları ve Üç boyutlu kalem atölyeleri düzenlendi. Öğretmenler 3 farklı oturumda eTwinning projelerinde uygulamaya yönelik teorik ve pratik eğitimlere katılım sağladılar.

Çalıştayın son gününde Zehra KAYA “eTwinning’den ERASMUS’a” ve Ekrem Cengiz AKDENİZ “eTwinning Yıllık Tema: Temel Beceriler” konularında sunumlar yaptı. Ayrıca üç gün boyunca proje grupları tarafından planlanan yedi farklı proje, katılımcı öğretmenler tarafından diğer öğretmenlerle paylaşma imkânı buldu.