Geleceğin Öğretmenleri için eTwinning ile Vatandaşlık Eğitimini Güçlendirme’ Konferansı Macaristan’ın Budapeşte şehrinde Gerçekleştirildi.
28-30 Kasım 2024 tarihleri arasında Macaristan’ın Budapeşte şehrinde, “Geleceğin Öğretmenleri için eTwinning ile Vatandaşlık Eğitimini Güçlendirme” temalı konferans düzenlendi. Türkiye’yi temsilen, 2024 yılında ITE müfredat entegrasyonu, proje uygulama ve araştırma çıktıları alanlarında kalite etiketine layık görülen akademisyenlerden; Balıkesir Üniversitesi’nden Prof. Dr. Burcu Sezginsoy Şeker, Mersin Üniversitesi’nden Doç. Dr. Ümit İzgi Onbaşılı, Necmettin Erbakan Üniversitesi’nden Doç. Dr. Ahmet Kurnaz ve eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi temsilcisi Çağla Nur Kıroğlu, konferansa katılım sağladı. Ayrıca, Türkiye’den 10 akademisyen konferansa çevrim içi olarak katıldı.
Bu yılın Aday Öğretmen Eğitimi (ITE) konferansı, 2024/2025 yıllık teması çerçevesinde, eTwinning’in geleceğin öğretmenlerini vatandaşlık eğitimi ve Avrupa değerlerini teşvik etme konusunda nasıl destekleyebileceğine odaklandı. Katılımcılar, eTwinning’in öğretmen eğitimine entegrasyonu konusunda yenilikçi yaklaşımları keşfetti ve projelerin üniversite dersleri ile aday öğretmen programlarında uygulanmasında karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar üzerine tartıştılar.
Konferans, Avrupa Komisyonu’nun açılış konuşmasıyla başladı. Ardından, Dr. Bernadett Puszer ve Merkezi Destek Servisi temsilcileri katılımcılara hitap etti. Açılış oturumunda Prof. Dr. Márta Fulop, “European Values: A ‘Challenge’ or an ‘Invitation’ for Citizenship Education?” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Bu konuşmada, Avrupa değerlerinin eğitim yoluyla nasıl teşvik edilebileceğine dair önemli noktalar ele alındı. İlk gün, 2024 ITE Avrupa Proje Ödül Töreni ile tamamlandı ve Zagreb Üniversitesi öğretim görevlisi birincilik ödülünü aldı.
İkinci gün, eTwinning’in Avrupa değerlerini ve aktif vatandaşlığı teşvik etmek için kullanılabileceği yenilikçi yöntemlerin sergilendiği atölye çalışmalarıyla geçti. Bu oturumlarda, öğretmen eğitiminin geliştirilmesinde uluslararası işbirliğinin rolü de vurgulandı. Üçüncü gün ise ITE projeleri çerçevesinde vatandaşlık eğitimi temalı bir panel düzenlendi ve etkinlik kapanış oturumuyla sona erdi.