Sorularınız için : tretwinning@gmail.com
etwinning-ogretmen-akademisi-calistayi-ite-trabzonda-gerceklestirildi
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) Eğitim Teknolojileri Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığınca yürütülen eTwinning 2021 çalışma takvimi kapsamında 25-27 Ağustos 2021 tarihlerinde Trabzon ilinde eTwinning Öğretmen Akademisi Çalıştayı (ITE-Initial Teacher Education) gerçekleştirildi. Çalıştaya, 31 farklı üniversiteden 39 akademisyen karşılıklı iş birliğini ve ortak anlayışı teşvik etmek ve geliştirmek amacıyla, eğitsel ve bilimsel iş birliğinde bulunmak üzere katıldı ve 24 proje açıldı. Çalıştayda Avrupa Eğitim Alanları, Geleceğin Öğretmenleri İçin eTwinning, İyi Proje Örnekleri, eTwinning ve Erasmus Fırsatları, İl Koordinatörleri-Akademisyen İş Birliği, Uluslararası Öğretmen Yetkinlikleri,Uluslararası Öğretimsel Yeterliliklerin Araştırılması, Sosyal Bilgiler Alanında Yenilikçi Öğrenme Metotlarına Örnekler, Bilişim Teknolojileri ve Web 2.0 Araçları, eTwinning Live ve TwinSpace, Medya Okuryazarlığı ve Dezenformasyon başlıklı konularda sunumlar paylaşıldı.

 

Öğretmen Eğitimi Akademisinin yeni üniversitelere açılması, ITE ekiplerinin oluşturulması, yeni ve eski ITE üyelerinin tanıştırılması, akademisyenlerin motive edilmesi, aday öğretmenlerin gelecekteki gelişimlerinin eTwinning içinde tartışılması, ITE’nin görünürlüğünün artırılması ve yeni aktif projeler açılması vb. hedefleniyor. Bunlara ilaveten aday öğretmenlerin MEB tarafından yürütülen eTwinning projeleri konusunda farkındalıklarının artması ve öğretmenlik mesleğine atandıklarında eTwinning projeleri konusunda bilgi sahibi olmaları destekleniyor. Bu girişim kapsamında Avrupa’daki diğer üniversitelerdeki akademisyen ve öğrenciler/öğretmen adayları ulusal ve uluslararası projeler bazında eTwinning portalı üzerinden iş birliği içinde çalışabilecekler.

 

Ayrıca geleceğin öğretmenlerinin yenilikçi pedagojilerle harmanlanmış BT araçlarını takip etmeleri amacıyla üniversiteler ile iş birliğine devam etmesi amaçlanıyor. Çalıştaya katılan akademisyenlerden projeler yürüten öğretmenlerin, ölçme ve değerlendirme ile ilgili farkındalıklarının artırılması, öğrenme ve öğretme sürecinde meydana gelen problemleri çözen, öğrenme ürünün kalitesini ve kalıcılığını arttıran akademik bir alt yapıya sahip eğitim materyallerinin geliştirilmesi, toplumun gereksinimleri doğrultusunda bireyler yetiştirilmesi için bilgi çağına uygun temeller oluşturmaları için örnek olay incelemelerine bağlı vaka analizlerinin (Case study) yapılması ve makalelerin hazırlanması bekleniyor. eTwinning faaliyetine yönelik bilgilerin paylaşıldığı çalıştayada aday öğretmenlerin eğitiminde kilit rol oynayan akademisyenlerin bilişim teknolojileri, yenilikçi pedagojiler gibi dünyadaki en son eğitim trendlerini içeren eğitim teknolojilerine yönelik yol haritasının çıkarılmasında aktif rol almaları planlanıyor. Akademisyenler ve geleceğin öğretmenleri arasında bilgi, uygulama, elektronik içerik ve deneyimlerin bilişim teknolojilerinin kullanılarak paylaşılmasını ve yaygınlaştırılmasını hedefleyen, www.etwinning.net adresinden erişilebilen eTwinning Faaliyetine yönelik iş ve işlemler ülkemizde Türkiye Ulusal Destek Servisi (UDS) tarafından yürütülüyor.

 

Öğretmen Eğitimi Akademisi

 

YEĞİTEK bünyesinde 2009 yılından bu yana yürütülmekte olan eTwinning Faaliyeti, müfredat kapsamındaki herhangi bir konu üzerinde farklı Avrupa ülkelerindeki öğretmen ve öğrencilerin internet üzerinden çevrim içi ortak projeler geliştirmesini sağladı. Merkezi Destek Servisi (Belçika-Brüksel) tarafından 42 ülkede eş zamanlı yürütülen bu faaliyette 2012’de Avrupa’da üniversiteleri bir araya getiren Öğretmen Eğitimi Akademisi pilot uygulamasını başlattı.  Öcelikler 4 ülke ve 9 enstitü ile başlayan bu çalışmada faklı ülkelerden örnekler incelenerek eTwinning’e aday öğretmenleri dâhil etmenin önemli bir değer sağladığı belirlendi. Pilot uygulama, 2012’deki ilk aşamadan itibaren önemli ölçüde büyüdü ve 2019’da tüm eTwinning Ulusal Destek Servisleri (UDS) bu pilotlamaya dâhil edildi. Avrupa’da öğretmen eğitimi veren kurumların programlarına ve müfredatlarına eTwinning’i dâhil etmek amacıyla başlatılan bu girişim, müfredat entegreli kazanım bazlı projeler ile yenilikçi pedagojilerin öğrenci merkezli öğrenme yöntemleri ile teknoloji kullanımını bir arada sunuyor. Pilot uygulamanın amacı, aday öğretmenlerin ulusal ve uluslararası projelerde yer almasını sağlayarak mesleki gelişimlerine ve staj uygulamalarına katkı sağlamak. eTwinning faaliyetinin Türkiye’deki 39 farklı üniversiteden toplamda 102 akademisyen ve 1044 aday öğretmen üyesi bulunuyor.

DSC_1427

Picture 1 of 13